Lista zmieniona nr 6 (RFRD 2021)
UWAGA! Plik umieszczony jest na dole strony!
Lista zmieniona nr 5 (RFRD 2021)
UWAGA! Plik umieszczony jest na dole strony!
Lista zmieniona nr 4 (RFRD 2021)
UWAGA! Plik umieszczony jest na dole strony!
Lista zmieniona nr 3 (RFRD 2021)
UWAGA! Plik umieszczony jest na dole strony!
Lista zmieniona nr 2 (RFRD 2021)
UWAGA! Plik umieszczony jest na dole strony!
Zatwierdzone listy zadań mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych
w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na rok 2021 z naboru przeprowadzonego w marcu 2021 roku.
UWAGA! Plik umieszczony jest na dole strony!
Lista zmieniona nr 1 (RFRD 2021)
UWAGA! Plik umieszczony jest na dole strony!
Zatwierdzone listy zadań powiatowych i gminnych do dofinansowania ze środków Rządowego Fundusz Rozwoju Dróg w 2021 r.
UWAGA! Plik jest umieszczony na dole strony!
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych w województwie śląskim –
nabór wniosków o dofinansowanie na rok 2021
Wojewoda śląski zaprasza gminy i powiaty z województwa śląskiego do składania wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na rok 2021 na podstawie art. 21 ust. 1a ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (Dz. U. z 2018 r. poz. 2161 z późn. zm.).
Informacje podstawowe
Wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań wynosi: 27 477 199,85 zł
Podział środków na dofinansowanie zadań powiatowych i zadań gminnych
zadania gminne: 13 738 599,93 zł
zadania powiatowe: 13 738 599,92 zł
Wojewoda zastrzega sobie możliwość przesuwania środków pomiędzy pulami.
Poziom dofinansowania ze środków Funduszu do poszczególnych zadań zostanie ustalony zgodnie z przepisami ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg.
Wymogi formalne
- Wniosek należy złożyć na formularzu załączonym do ogłoszenia.
- Wniosek należy wypełnić poprawnie pod względem formalnym i rachunkowym przestrzegając instrukcji zawartych w formularzu załączonym do ogłoszenia.
- Wniosek należy wypełnić maszynowo lub pismem drukowanym w języku polskim. Po wydruku tekst w poszczególnych rubrykach musi być widoczny.
- Wojewoda zastrzega sobie możliwość zażądania od wnioskodawcy dokumentów lub informacji potwierdzających stan faktyczny i dane podane we wniosku o dofinansowania na każdym etapie naboru wniosków, również po umieszczeniu wniosku na liście zadań rekomendowanych do dofinansowania i przed podpisaniem umowy o dofinansowanie.
- Należy złożyć oświadczenia stanowiące integralną część wniosku.
- Należy złożyć załączniki wymienione w formularzu wniosku:
W przypadku przebudowy lub rozbudowy przejścia:
- Załącznik 1: statystykę zawierającą dane o liczbie zdarzeń drogowych (sumy wypadków i kolizji) w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych z udziałem pieszych za trzy pełne lata poprzedzające rok złożenia wniosku: 2020, 2019, 2018 uzyskaną z właściwej powiatowej komendy Policji;
- Załącznik 2: statystykę zawierającą dane o liczbie osób zabitych lub rannych (suma) w wyniku zdarzeń drogowych w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych z udziałem pieszych za trzy pełne lata poprzedzające rok złożenia wniosku: 2020, 2019, 2018 uzyskaną z właściwej powiatowej komendy Policji;
Dane z załączników nr 1 i 2 należy wpisać w polu 13.1 wniosku.
W przypadku budowy, przebudowy lub rozbudowy przejścia:
- Załącznik 3: czytelna mapa poglądowa dla kryterium strukturalnego II w formacie A4 z lokalizacją przejścia dla pieszych i obszarem oddziaływania wraz z zaznaczonymi instytucjami, ośrodkami gospodarczymi, przystankami (dworcami) i pozostałymi elementami punktowanymi wymienionymi w pkt 13.2.1, 13.2.2, 13.2.4 wniosku; (obowiązkowo do mapy należy dołączyć legendę z objaśnieniem oznaczeń ocenianych elementów wprowadzonymi na mapie poglądowej).
- Wniosek musi być podpisany przez osoby reprezentujące wnioskodawcę wraz z kontrasygnatą skarbnika jednostki samorządu terytorialnego.
- Wniosek składa ustawowy zarządca drogi, o którym mowa w art. 19. ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. z 2020 r., poz. 470).
- Jednostka samorządu terytorialnego może złożyć maksymalnie jeden wniosek o dofinansowanie. Jeżeli wnioskodawca złoży więcej niż jeden wniosek, będzie rozpatrywany ten z mniejszym numerem wpływu.
- Jednostka samorządu terytorialnego może złożyć jeden wniosek o dofinansowanie pojedynczego przejścia dla pieszych lub jeden wniosek o dofinansowanie przejść dla pieszych w obrębie skrzyżowania.
- Dopuszcza się składanie wniosków o dofinansowanie przejść dla pieszych w obrębie skrzyżowania z drogami wyższego rzędu (gminne, powiatowe, wojewódzkie) przy czym wnioskodawca musi zapewnić realizację zadania zgodnie z przepisami, w szczególności ustawy o drogach publicznych.
- Wnioski o dofinansowanie przejść dla pieszych w obrębie skrzyżowania z drogami wyższego lub niższego rzędu (gminne, powiatowe, wojewódzkie) składane przez miasto na prawach powiatu muszą zawierać wskazanie, z której puli środków wnioskodawca ubiega się o dofinansowanie.
- Przejście dla pieszych musi posiadać dojście (tj. chodnik i/lub ścieżkę pieszo-rowerową) również poza obszarem oddziaływania. Dojście do przejścia dla pieszych poza obszarem oddziaływania może być w fazie projektowania. Zadanie, które nie będzie posiadać połączenia z istniejącym lub projektowanym chodnikiem i/lub ścieżką pieszo-rowerową nie uzyska dofinansowania.
- Maksymalne dofinansowanie do jednego zadania (przejścia dla pieszych) nie będzie przekraczało 200 000 zł. W przypadku realizacji przejść dla pieszych w obrębie jednego skrzyżowania, dla każdego przejścia dla pieszych maksymalne dofinansowanie nie może przekroczyć 200 000 zł.
- Zadania muszą rozpocząć się w 2021 r. i mogą być realizowane w okresie 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych
- Warunkiem formalnym otrzymania dofinansowania jest m. in. rozpoczęcie zadania (podpisanie umowy na wykonanie robót budowlanych lub umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych) do 15 grudnia 2021.
- W przypadku gdy wniosek o dofinansowanie nie spełnia wymogów formalnych lub zawiera oczywiste pomyłki komisja wezwie wnioskodawcę, w terminie 7 dni od otrzymania wniosku, do jego uzupełnienia lub poprawienia oczywistych omyłek w terminie 7 dni od otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
- Wnioskodawca uzupełniając lub poprawiając wniosek nie może załączyć dokumentów datowanych na dzień po złożeniu wniosku.
Definicje
- Przejście dla pieszych to powierzchnia jezdni, drogi dla rowerów lub torowiska przeznaczona do przechodzenia przez pieszych, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi zgodnie z definicją ustawy Prawo o ruchu drogowym.
- Zadanie to wykonanie jednego przejścia dla pieszych.
- Droga to droga publiczna gminna bądź powiatowa (w tym ulica) o ustalonym przebiegu, której nadano numer sześciocyfrowy (drogi gminne) lub numer czterocyfrowy (drogi powiatowe) z wyróżnikiem województwa „S” zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i proces ten został zakończony.
- Obszar oddziaływania przejścia dla pieszych to suma obszarów przejścia dla pieszych, azylów, stref oczekiwania, oraz obszarów dojść do przejścia i odcinków drogi po obu stronach przejścia o długościach nie większych niż 100 m.
Zakres zadań
- Przedmiotem zadania musi być przebudowa lub rozbudowa:
- kolizyjnego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu;
- kolizyjnego przejścia dla pieszych na odcinkach dróg pomiędzy skrzyżowaniami,
- kolizyjnych przejazdów dla rowerzystów połączonych lub zlokalizowanych bezpośrednio przy przejściach dla pieszych.
na drodze publicznej gminnej bądź powiatowej o ustalonym przebiegu, której nadano numer sześciocyfrowy (drogi gminne) lub numer czterocyfrowy (drogi powiatowe) z wyróżnikiem województwa „S” zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i proces ten został zakończony.
- Przedmiotem zadania może być budowa nowego przejścia dla pieszych.
- Przedmiot zadania nie może dotyczyć:
- urządzeń alternatywnych ułatwiających przekraczanie dróg, w postaci przejść sugerowanych, chodników poprzecznych i pasów neutralnych;
- przejść bezkolizyjnych, wiaduktów, tuneli dla pieszych;
- przejazdów dla rowerzystów niepołączonych lub niezlokalizowanych bezpośrednio przy przejściach dla pieszych
- Oświetlenie
Każde zadanie musi polegać na wykonaniu prawidłowego, dedykowanego oświetlenia lub dostosowania istniejącego oświetlenia przejścia dla pieszych, dojścia do przejścia dla pieszych oraz stref oczekiwania, zgodnie z Wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych. Część 4: Projektowanie oświetlenia przejść dla pieszych (WR-D-41-4), dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury pod adresem https://www.gov.pl/web/infrastruktura/ wr-d.
- Parametry techniczno-budowlane
Każde zadanie musi odpowiadać przepisom rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124, z późn. zm.).
Ponadto budowa nowego przejścia dla pieszych lub rozbudowa czy przebudowa istniejącego przejścia dla pieszych musi być przygotowana i realizowana zgodnie z Wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych. Część 3: Projektowanie przejść dla pieszych (WR-D-41-3), dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury pod adresem https://www.gov.pl/web/infrastruktura/ wr-d, a w szczególności:
- w zależności od przypadku – uspokojenie ruchu na drodze, w szczególności poprzez:
- zawężenie pasów ruchu (wykonanie przejścia dla pieszych z zawężeniem jezdni),
- wykonanie przejść dla pieszych zawierających dodatkowe rozwiązania wspomagające i ułatwiające przekraczanie drogi: wyniesionych (również w ramach wyniesionych skrzyżowań), z wyspami azylu lub z wysuniętymi platformami,
- przed przejściami dla pieszych zaliczonymi do przejść o podwyższonym standardzie[1] – fakultatywne zastosowanie progów zwalniających (listwowych lub wyspowych), zgodnie z podrozdziałem 14.4 WR-D-41-3,
- w przypadku braku lub niewłaściwych parametrów[2] – budowa / rozbudowa / przebudowa chodników (dróg dla pieszych) lub ścieżek pieszo-rowerowych (dróg dla pieszych i rowerów) stanowiących dojścia do przejścia dla pieszych (nie dotyczy ścieżek rowerowych (dróg dla rowerów)), na długościach nie większych, niż obszar oddziaływania przejścia,
- budowa / rozbudowa / przebudowa przejść dla pieszych z wyspą azylu na jezdniach przeznaczonych do ruchu w obu kierunkach o więcej niż dwóch pasach ruchu (na jezdniach dwupasowych fakultatywnie),
- zapewnienie warunków widoczności pieszego przez kierowcę i pojazdu przez pieszego (np. usunięcie obiektów i zieleni ograniczających widoczność, korektę łuków, likwidację lub przeniesienie stanowisk postojowych albo zmiana lokalizacji przejścia itp.), zgodnie z rozdziałem 9 WR-D-41-3,
- poprawa lub prawidłowe ukształtowanie wysokościowe nawierzchni dojścia do przejścia dla pieszych, przejścia dla pieszych i wysp azylu, w tym zaprojektowanie ramp krawężnikowych, zgodnie z podrozdziałem 14.2 WR-D-41-3,
- zastosowanie systemu fakturowych oznaczeń nawierzchni dla osób z dysfunkcjami wzroku, zgodnie z podrozdziałem 14.3 WR-D-41-3,
- na lub przed przejściami dla pieszych zaliczonymi do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne wykonanie, zgodnie z podrozdziałem 14.6 WR-D-41-3:
- nawierzchni jezdni lub torowiska tramwajowego w kolorze czerwonym,
- nawierzchni jezdni o zwiększonej szorstkości, na długości równej odległości widoczności na zatrzymanie, lecz nie mniejszej niż 20,00 m,
- pasów wibracyjno-akustycznych barwy innej niż biała lub żółta, z uwzględnieniem ochrony terenów przyległych do pasa drogowego przed niekorzystnym oddziaływaniem hałasu,
- na przejściach dla pieszych zaliczonych do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne zaprojektowanie balustrad i ogrodzeń, zgodnie z podrozdziałem 14.7
WR-D-41-3.
- Organizacja ruchu
Każde zadanie musi odpowiadać przepisom Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2311, z późn. zm.)
Ponadto budowa nowego przejścia dla pieszych lub rozbudowa czy przebudowa istniejącego przejścia dla pieszych musi być przygotowana i realizowana poprzez zastosowanie prawidłowych rozwiązań w organizacji ruchu drogowego zgodnie Wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych. Część 3: Projektowanie przejść dla pieszych (WR-D-41-3), dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury pod adresem https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wr-d, a w szczególności:
- ograniczenie prędkości dopuszczalnej do maksymalnie:
- 70 km/h przed kolizyjnym przejściem dla pieszych z sygnalizacją świetlną,
- 50 km/h przed kolizyjnym przejściem dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej,
- w przypadku zaprojektowania przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną:
- zastosowanie pomocniczych sygnalizatorów akustycznych i wibracyjnych dla pieszych, a w uzasadnionych przypadkach tylko wibracyjnych, zgodnie z podrozdziałem 10.5 WR-D-41-3,
- na przejściach zaliczonych do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne zastosowanie sygnalizacji ostrzegawczej, zgodnie z podrozdziałem 14.5 WR-D-41-3,
- łączne wykonanie prawidłowego oznakowania poziomego i pionowego w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych[3], a na przejściach zaliczonych do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne zastosowanie, zgodnie z podrozdziałem 14.5 WR-D-41-3:
- znaków na tle folii pryzmatycznej odblaskowo-fluorescencyjnej żółto-zielonej lub pomarańczowej,
- dodatkowych tabliczek T-27,
- dodatkowych znaków D-6 „Przejście dla pieszych” (lub D-6b „Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów”) nad jezdnią,
- oznakowania aktywnego,
- w przypadku zastosowania słupków przeszkodowych U-5a/U-5b lub tablic kierujących
U-6a/U-6b, takie ich usytuowanie, aby nie ograniczały widoczności pieszych przebywających na wyspie azylu,
- na przejściach dla pieszych zaliczonych do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne zastosowanie urządzeń systemu automatycznego nadzoru nad prędkością lub automatycznego pomiaru i informowania o prędkości pojazdu dojeżdżającego do przejścia dla pieszych, zgodnie z podrozdziałem 14.4 WR-D-41-3.
- Koszty kwalifikowane i koszty niekwalifikowane
Koszty kwalifikowane do rozliczenia z dofinansowania Funduszu i wkładu własnego to wydatki poniesione w związku z realizacją zadania od 1 stycznia 2021 r. do terminu wskazanego w umowie o dofinansowanie, które zostały przeznaczone na:
- przygotowanie dokumentacji,
- roboty budowlane w pasie drogowym (w tym: roboty budowlane na skrzyżowaniach z innymi drogami publicznymi, przełożenie kolidujących sieci i ich zabezpieczenie, budowa kanałów technologicznych),
Dofinansowanie z Funduszu jest udzielane wyłącznie na wydatki przeznaczane na roboty budowlane w pasie drogowym (w tym: roboty budowlane na skrzyżowaniach z innymi drogami publicznymi, przełożenie kolidujących sieci i ich zabezpieczenie, budowa kanałów technologicznych).
Koszty niekwalifikowane stanowią w szczególności:
- nabycie nieruchomości pod pasy drogowe;
- wydatki na prace z zakresu infrastruktury technicznej niezwiązanej z drogą w rozumieniu art. 140 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 124 ze zm.),
- koszty wykonania samodzielnych ścieżek rowerowych (dróg dla rowerów),
- roboty, które powinny być wykonane w ramach utrzymania dróg;
- nadzory branżowe nad pracami o których mowa w art. 140 rozporządzenia;
- nadzór autorski;
- parkingi, pętle autobusowe i wszelkie wydatki ponoszone na roboty poza pasem drogowym;
- ogrodzenia posesji;
- roboty dodatkowe;
- nadzór inwestorski;
- roboty prowadzone w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych realizowane w ramach zadania finansowanego z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, które jest w trakcie realizacji.
Wojewoda śląski zastrzega sobie możliwość podejmowania ostatecznej decyzji o niekwalifikowaniu poszczególnych wydatków do rozliczenia zadania.
W przypadku wpisania w polu 12 wniosku (harmonogram rzeczowo-finansowy) wydatków niekwalifikowanych, wnioskodawca ma obowiązek sprecyzować te wydatki w polu 11 wniosku.
Ocena merytoryczna
- Wnioski poprawne formalnie podlegają ocenie merytorycznej, o której mowa w art. 24 ustawy o Rządowym Funuszu Rozwoju Dróg.
- Wniosek może uzyskać maksymalnie 40 punktów.
- Wnioski będą oceniane za pomocą kryteriów strukturalnych i kryterium strategicznego.
Kryteria strukturalne (30 punktów):
- Kryterium I: poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych
- Kryterium II: lokalizacja przejścia dla pieszych względem obiektów użyteczności publicznej i działalności gospodarczej
Kryterium strategiczne (10 punktów):
- Kryterium poprawa jakości życia mieszkańców
W pierwszej kolejności będą rankingowane wnioski o dofinansowanie obejmujące przebudowę lub rozbudowę przejść dla pieszych.
Wnioski o dofinansowanie obejmujące przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowań będę rankingowane w rozbiciu na liczbę przejść dla pieszych objętych wnioskiem w taki sposób, aby zapewnić spójność realizacji i dofinansowania zadania.
W drugiej kolejności będą rankingowane wnioski o dofinansowanie przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowań zawierające zarówno przebudowę/rozbudowę istniejących przejść i budowę nowych.
W trzeciej kolejności będą rankingowane wnioski o dofinansowanie dotyczące budowy nowych przejść dla pieszych.
Szczegółowy zakres kryteriów znajduje się w formularzu wniosku o dofinansowanie załączonym do ogłoszenia oraz w pliku „Ocena merytoryczna wniosków nabór B na 2021 r.” załączonym do ogłoszenia.
Termin, miejsce i sposób składania wniosków
- Wnioski o dofinansowanie zadań w 2021 roku należy składać do 7 kwietnia 2021 r. do godziny 15.30. Uwaga: liczy się data i godzina wpływu do urzędu.
- Wnioski można wysyłać pocztą na adres: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, ul. Jagiellońska 25, 40-032 KATOWICE;
Uwaga: liczy się data i godzina wpływu do urzędu.
- Wnioski można składać osobiście od 29 marca do 7 kwietnia 2021 r. do skrzyni oznaczonej „RFRD” znajdującej się przed wejściem do Śląskiego Urzędu wojewódzkiego w Katowicach przy ul. Jagiellońskiej 25 w godzinach od 7.30 do 15.30.
Uwaga: Skrzynia zostanie zabrana 7 kwietnia 2021 r. o godz. 15.31.
- Wnioski należy składać w jednym egzemplarzu w formie papierowej bez pisma przewodniego.
- WAŻNE: liczy się data wpływu wniosku do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach. Wnioski złożone:
- po terminie,
- w innej formie niż wskazana w ogłoszeniu,
- do niewłaściwej instytucji
- w niewłaściwym miejscu
nie będą rozpatrywane.
Obowiązek monitoringowy
Wnioskodawcy, którym zostanie udzielone dofinansowanie, muszą prowadzić monitoring bezpieczeństwa ruchu drogowego, w zakresie i w sposób, które zostaną wskazane w umowie o dofinansowanie przez co najmniej trzy lata od zakończenia zadania.
Załączniki do ogłoszenia
- Wzór formularza wniosku o dofinansowanie nabór B na 2021 r. (plik excel);
- Ocena merytoryczna wniosków nabór B na 2021 r. (plik pdf).
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z prawidłowym wypełnianiem wniosków o dofinansowanie oraz zakresem merytorycznym naboru, istnieje możliwość wysłania zapytania na adres poczty elektronicznej: prid@katowice.uw.gov.pl. Odpowiedzi będą przekazywane w terminie do 7 dni roboczych. Odpowiedzi na pytania udzielane będą wyłącznie po otrzymaniu pytania na wyżej wskazany adres poczty elektronicznej. Odpowiedzi nie są udzielane telefonicznie, jednak osobami wskazanymi do kontaktu w kwestii przedmiotowego naboru są: Krzysztof Rochowski oraz Anna Anderko-Morawiec (32 20 77 188)
[1] klasyfikacji dokonuje się zgodnie z podrozdziałem 10.6 WR-D-41-3,
[2] niezgodnych z ww. rozporządzeniem,
[3] nie dotyczy przejść dla pieszych przez drogi dla rowerów, na których dopuszcza się wykonanie wyłącznie oznakowania poziomego.
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg – nabór wniosków o dofinansowanie na rok 2021
Wojewoda śląski zaprasza gminy i powiaty z województwa śląskiego do składania wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Rządowego Funduszu Rozwjou Dróg na rok 2021 na podstawie art. 21 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 23 października 2018 r o Funduszu Dróg Samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 2161 z późn. zm.).
Szczegółowe informacje znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach https://suw.bip.gov.pl/fundusz-drog-samorzadowych/fundusz-drog-samorzadowych.html.
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z prawidłowym wypełnianiem wniosków o dofinansowanie oraz zakresem merytorycznym naboru, istnieje możliwość wysłania zapytania na adres poczty elektronicznej: prid@katowice.uw.gov.pl. Odpowiedzi będą przekazywane w terminie do 7 dni roboczych. Odpowiedzi na pytania udzielane będą wyłącznie po otrzymaniu pytania na wyżej wskazany adres poczty elektronicznej. Odpowiedzi nie są udzielane telefonicznie.
Kategoria: Fundusz Dróg Samorządowych 2021