Dokumenty wydawane obywatelom UE podlegają wymianie w przypadku:
W celu wymiany lub wydania nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub nowego dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu należy złożyć:
WAŻNE – wniosek należy wypełnić w języku polskim i złożyć osobiście
Dodatkowo należy złożyć:
w przypadku zmiany danych zamieszczonych w dokumencie:
w przypadku utraty lub zniszczenia dokumentu:
O utracie lub uszkodzeniu zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu należy powiadomić organ, który wydał te dokumenty
w terminie 3 dni od dnia utraty / uszkodzenia.
Wniosek o wymianę dokumentów składa się w terminie 14 dni po wystąpieniu przesłanek wymiany.
Formularze:
Wymiana lub wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE:
Zał. 1 – wniosek o wymianę lub wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu
Zał. 2 – formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu
Wymiana lub wydanie nowego dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu:
Zał. 5 – formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu
RODO – przeczytaj, nie drukuj:
Zał. 6 - RODO Klauzula informacyjna
Zał. 7 - Klauzula informacyjna Szefa Urzędu ds. Cudzoziemców
Nie pobiera się opłat.
Wniosek należy złożyć OSOBIŚCIE.
W przypadku osób, których stan nie pozwala na osobiste zgłoszenie należy skontaktować się z Wydziałem Spraw Cudzoziemców (tel. 32 605 86 34, 32 605 86 44).
Obsługa klientów Wydziału Spraw Cudzoziemców odbywa się w budynku przy ul. Konstantego Damrota 16 w Katowicach w godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30 (we wtorki do 18:00) – stanowisko 11 lub 12.
Adres do korespondencji: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, Wydział Spraw Cudzoziemców, ul. Jagiellońska 25, 40-032 Katowice
Wizytę w celu złożenia wniosku lub odbioru dokumentu / decyzji możesz zarezerwować w systemie kolejkowym rezerwacja.slask.eu lub pobrać bilet kolejkowy w automacie na miejscu.
Oddział w Bielsku-Białej (ul. Piastowska 40) przyjmuje wnioski mieszkańców miasta oraz powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego oraz żywieckiego. https://bezkolejki.eu/suw2/
Oddział w Częstochowie przy ul. Jana III Sobieskiego 7 przyjmuje wnioski mieszkańców miasta oraz powiatów częstochowskiego, kłobuckiego, lublinieckiego, myszkowskiego oraz zawierciańskiego. https://bezkolejki.eu/suw3/
Postępowanie w sprawie wymiany dokumentów trwa do miesiąca.
Wnioski rozpatrywane są w kolejności wpływu do urzędu.
Po zakończonym postępowaniu skontaktujemy się telefonicznie, e-mailowo lub na piśmie.
Dokumenty dla obywateli UE odbiera się osobiście, może je także odebrać pełnomocnik na podstawie pełnomocnictwa szczególnego do odbioru danego dokumentu.