Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Powrót do bezpośredniej obsługi klientów w urzędzie
  • Data publikacji 8 marca 2022

Powrót do bezpośredniej obsługi klientów w urzędzie

We wszystkich jednostkach paszportowych w województwie śląskim można złożyć wniosek i odebrać gotowy paszport, przychodząc bezpośrednio do urzędu, bez wcześniejszego umawiania się na wizytę.

Wniosek paszportowy można złożyć w dowolnym punkcie paszportowym w całej Polsce. W województwie śląskim funkcjonuje 17 jednostek paszportowych. Ich adresy i godziny otwarcia można znaleźć tutaj.

Sprawy paszportowe bez wcześniejszej rezerwacji

W Oddziale Paszportowym w Katowicach oraz w Terenowych Delegaturach Paszportowych w Bielsku-Białej oraz Częstochowie sprawy paszportowe (złożenie wniosku, odbiór paszportu) można załatwić, pobierając bilet na miejscu z biletomatu. Pobranie biletu na miejscu z biletomatu może wiązać się z koniecznością wydłużonego czasu oczekiwania na przyjęcie do stanowiska.

Wydawanie biletów w systemie kolejkowym odbywa się do godziny 15:00 (we wtorki do 17:30), lecz ze względu na dużą liczbę klientów, system może nie wydawać biletów już przed godziną 15:00 (we wtorki 17:30) - dotyczy to również możliwości skorzystania z obsługi z pierwszeństwem. W związku z tym prosimy, aby nie zostawiać załatwiania swoich spraw na sam koniec pracy urzędu, gdyż może zaistnieć sytuacja, że ze względu na dużą liczbę klientów, system może przestać wydawać bilety przed upływem wyznaczonej godziny - z powodu wyczerpania maksymalnej liczby biletów. Osoby, które nie zdążą pobrać biletu nie zostaną w danym dniu obsłużone. W pozostałych jednostkach paszportowych, w zależności od lokalizacji stosowane są podobne systemy kolejkowe (w Pszczynie – umawianie wizyty za pośrednictwem systemu Starostwa Powiatowego e-kolejka (https://kolejka.powiat.pszczyna.pl) oraz w Jastrzębiu-Zdroju – umawianie wizyty za pośrednictwem systemu Urzędu Miasta (https://bezkolejki.eu/umjastrzebiezdroj) lub obowiązuje „zwykła” kolejka. Pracownicy Punktów Paszportowych mogą w pierwszej kolejności obsługiwać klientów odbierających gotowe dokumenty.

Sprawy paszportowe z rezerwacją internetową

Dla wygody naszych klientów w kilku jednostkach paszportowych udostępniamy internetowe rezerwacje wizyty. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość umówienia wizyty w urzędzie na wybrany dzień i konkretną godzinę a tym samym uniknięcie oczekiwania w kolejce i gwarancja przyjęcia w danym dniu. Rezerwacja internetowa nie jest obowiązkowa.

W Oddziale Paszportowym w Katowicach oraz w Terenowych Delegaturach Paszportowych w Bielsku–Białej i Częstochowie, aby złożyć wniosek i odebrać gotowy paszport, można umówić wizytę poprzez internetowy system rezerwacji – link poniżej.

Ewentualny czasowy brak możliwości dokonania rezerwacji wiąże się z wykorzystaniem przez klientów udostępnionej puli rezerwacji na okres wskazany w kalendarzu rezerwacji. Brak możliwości dokonania wyboru terminu spowodowany jest wyczerpaniem puli dostępnych rezerwacji i nie świadczy o wadliwym działaniu systemu.

Osoby posiadające rezerwację proszone są o punktualne przybycie do Biura Obsługi Klienta. Prosimy także, aby przychodzić do urzędu nie wcześniej niż o godz. 7:30. Przed załatwieniem sprawy należy pobrać bilet z biletomatu i oczekiwać na wezwanie do stanowiska obsługi. Rezerwacja gwarantuje obsługę w umówionym terminie, dlatego też system wyda bilet klientowi z rezerwacją, nawet wtedy, gdy wydawanie biletów dla pozostałych osób jest zablokowane.

Specjalna infolinia paszportowa

Aby umożliwić sprawną obsługę paszportową, pracownicy Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego koncentrują się na przyjmowaniu wniosków oraz wydawaniu paszportów. Prosimy zatem o wyrozumiałość związaną z utrudnionym kontaktem telefonicznym z poszczególnymi jednostkami. Aby jednak umożliwić Państwu uzyskanie informacji telefonicznej, uruchomiliśmy specjalną Infolinię Paszportową.

   32 20 77 099   

Pod ten numer mogą dzwonić osoby, które chciałyby dowiedzieć się, jak i gdzie można złożyć wniosek oraz odebrać paszport. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.

Wniosek paszportowy można złożyć w dowolnym punkcie paszportowym w całej Polsce. Listę punktów paszportowych z terenu województwa śląskiego można znaleźć tutaj.

Przypominamy także o nadal obowiązujących zasadach reżimu sanitarnego i apelujemy o ich przestrzeganie.

Wróć