Przed złożeniem wniosku o specjalizację lub zgłoszenia się do egzaminu specjalizacyjnego (po uzyskaniu uznania dorobku naukowego) koniecznie należy uzyskać uprawnienia w systemie SMK. W tym celu:
- Należy założyć konto w Systemie Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK) na smk.gov.pl a następnie złożyć przez SMK Wniosek o Modyfikację Uprawnień. W tym celu należy skorzystać ze starej wersji SMK, tj. wybrać opcję: "Przejdź do poprzedniej wersji" (na górze strony).
- Następnie trzeba wybierać ikonę wniosków o modyfikację uprawnień oraz kliknąć ikonę "Nowy wniosek" po lewej stronie panelu.
- W trakcie wypełniania wniosku należy wskazać jako grupę biznesową kategorię „Inny pracownik medyczny”, a jako grupę funkcjonalną kategorię „Użytkownik”.
- Kolejnym krokiem jest wskazanie urzędu, który ma rozpatrzyć wniosek. Jeżeli wniosek ma być rozpatrzony przez Urząd Wojewódzki w Katowicach, wówczas jako jednostka akceptującą wniosek wskazany powinien być Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach.
- Przy wypełnianiu wniosku należy zwrócić uwagę by w polu „Data wydania dyplomu” wpisać prawidłową datę tj. datę wydania dyplomu (nie datę uzyskania tytułu magistra)
- W sytuacji użycia funkcji "Złóż wniosek papierowy" konieczna jest wizyta w urzędzie (Katowice, ul. Jagiellońska 25,pok. 449, tel. 32 20 77 449) wraz z wydrukowanym wnioskiem o modyfikację uprawnień, dowodem osobistym i dyplomem ukończenia studiów magisterskich w celu potwierdzenia uprawnień oraz tożsamości. Do wniosku należy dołączyć kserokopie ww. dokumentów, jednak w trakcie weryfikacji uprawnień należy okazać również oryginały. Wydrukowany z systemu wniosek powinien zostać odręcznie i czytelnie podpisany (pod danymi z wniosku).
Prosimy o umawianie terminu wizyty w urzędzie pod numerem telefonu: 32 20 77 449.
- Natomiast w przypadku złożenia "Wniosku o modyfikację uprawnień" w SMK przy użyciu profilu zaufanego wizyta w urzędzie nie jest konieczna. Jednak niezwłocznie po wypełnieniu wniosku o modyfikację uprawnień w SMK trzeba przesłać kopię dyplomu ukończenia studiów magisterskich potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez organ wydający dyplom (czyli przez uczelnię). Dokument należy przekazać drogą pocztową na adres: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, Wydział Zdrowia, ul. Jagiellońska 25, 40-032 Katowice - wraz z pismem przewodnim zawierającym dane adresowe oraz prośbę o rozpatrzenie wniosku o modyfikację uprawnień złożonego w Systemie Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych.
- Po zweryfikowaniu przez nas danych dotyczących tożsamości i uprawnień na podstawie przedstawionych dokumentów - nadane zostaną uprawnienia użytkownika Systemu Monitorowania Kształcenia i wówczas po zalogowaniu się jako użytkownik w profilu w SMK pojawią się nowe ikony, które umożliwią podejmowanie dalszych działań w systemie, w tym przeze wszystkim złożenie wniosku o rozpoczęcie specjalizacji .