Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Zdrowie - instytucje

Jeżeli chcesz dokonać wpisu zmian

Podmiot leczniczy wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą jest zobowiązany do zgłaszania organowi prowadzącemu rejestr wszelkich zmian danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania.

Zgłoszenie zmian następuje na wniosek podmiotu. Wniosek składa się wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem strony https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/, natomiast podmioty wpisane do rejestru po 23 sierpnia 2024 r. za pośrednictwem strony https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/

W celu złożenia wniosku o wpis zmian do rejestru w formie elektronicznej należy spełnić łącznie następujące warunki:
- posiadać uprawnienia do składania wniosków w formie elektronicznej, nadane przez organ rejestrowy. W celu uzyskania uprawnienia należy zalogować się na stronie https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/ do Aplikacji dla Podmiotów Leczniczych i złożyć do organu rejestrowego wniosek o nadanie uprawnień. Wnioski o nadanie uprawnień są wolne od opłat.
- posiadać uprawnienia dotyczące wykorzystania bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 z późn. zm.) lub profilu zaufanego ePUAP, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn.zm.).
Aby złożyć wniosek należy:

  1. Po zalogowaniu się utworzyć wniosek o wpisanie zmian do rejestru
  2. Wypełnić wszystkie pola we wniosku w zakresie danych, które uległy zmianie
  3. Załączyć do wniosku dowód uiszczenia opłaty za wpis zmian w rejestrze – w chwili obecnej 413,50 zł płatnej na konto Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego -  NBP o/o Katowice nr 67 1010 1212 0053 4022 3100 0000  (Opłata za wpis zmian do rejestru wynosi 50% opłaty za wpis do rejestru liczonej jako 10% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego przez Prezesa GUS, obowiązującego w dniu złożenia wniosku o wpis do rejestru, zaokrąglonego w górę do pełnego złotego)
  4. Podpisać wniosek profilem zaufanym ePUAP lub bezpiecznym podpisem elektronicznym (wniosek zawsze podpisuje osoba właściwa do reprezentacji podmiotu leczniczego)
  5. Wysłać wniosek do organu rejestrowego