Złożenie skargi lub wniosku
Jeśli jesteś niezadowolony z :
• rezultatów Twojej wizyty w urzędzie / jednostce,
• obsługi przez pracownika, kierownika, dyrektora urzędu / jednostki,
• sposobu załatwienia Twojej sprawy, bo nienależycie, za długo, możesz złożyć skargę.
Jeśli chcesz ulepszyć istniejący stan rzeczy, masz propozycję usprawnienia pracy urzędu / jednostki, w których załatwiasz ważne dla Ciebie sprawy, możesz złożyć wniosek.
Postępowanie w sprawach skarg i wniosków jest bardzo uproszczone i ma charakter uniwersalny zarówno ze względu na podmiot (prawo do złożenia skargi / wniosku przysługuje każdemu), jak i przedmiot (skargi / wnioski mogą dotyczyć w istocie wszystkiego).
Skargi i wnioski możesz wysłać:
UWAGA:
Składanie skarg i wniosków jest wolne od oplat.
Jeśli będziemy mogli rozpatrzyć Twoją skargę / wniosek, to załatwienie ich nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca.
Jeśli będzie to musiał zrobić inny urząd, instytucja, jednostka, wówczas przekażemy skargę / wniosek w terminie 7 dni, o czym Cię zawiadomimy.
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII „skargi i wnioski" (Dz. U. z 2024 r., poz. 572)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. , Nr 5, poz. 46)
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
Wydział Kontroli
Oddział ds. Kontroli Wewnętrznej i Skarg
ePUAP: /SUW2/urzad
e-mail: skargi@katowice.uw.gov.pl
osobiście w Urzędzie:
pok. 234
pok. 235
pok. 263