Wolne stanowiska pracy
Nawiązanie stosunku pracy w urzędzie administracji rządowej (za wyjątkiem wyższych stanowisk w służbie cywilnej) musi być poprzedzone upowszechnieniem przez Dyrektora Generalnego Urzędu informacji o wolnym stanowisku pracy.
Aktualne ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim są publikowane:
W ogłoszeniach tych informujemy, jakich pracowników poszukujemy i na jakie stanowiska, określając zakres obowiązków na danym stanowisku służbowym oraz wymagane kwalifikacje. Wskazujemy także szczegółowo dokumenty jakie kandydat do pracy powinien złożyć wraz ze swoją ofertą, w jakim terminie i w jakim miejscu.
W Biuletynie Informacji Publicznej - Menu użytkownika, w zakładce - Praca, praktyki, staże i wolontariat w ŚUW znajdują się także szczegółowe informacje dla osób poszukujących pracy w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim.
Obsadzanie wyższych stanowisk pracy w służbie cywilnej następuje natomiast w drodze powołania.
Podstawa prawna: Ustawa o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008 r.