Jeśli prowadzisz społeczną organizację ratowniczą, która, w ramach swoich zadań ustawowych lub statutowych, jest obowiązana do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego i chcesz aby była wpisana do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne to:
Aby móc wpisać do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne jednostkę, konieczne jest posiadanie przez użytkownika konta. Formularz rejestracyjny znajduje się pod adresem: https://rejestracja.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl
Adres strony logowania: https://rjwprm.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl
Do wniosku należy dołączyć skany następujących dokumentów:
- statutu jednostki
- ważnych zaświadczeń ratowników o ukończeniu kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy
Wypełniony w wersji elektronicznej wniosek przekaż poprzez naciśnięcie WYŚLIJ, a jego wydruk wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej prześlij na adres: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, Wydział Powiadamiania Ratunkowego, ul. Jagiellońska 25, 40-032 Katowice lub za pomocą platformy e-PUAP.
Za wydanie decyzji należy dokonać opłaty skarbowej w kwocie 10 zł, na numer konta wskazany na stronie internetowej Urzędu Miasta w Katowicach
Organizacje pożytku publicznego są zwolnione z opłaty – zgodnie z art. 7 pkt 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego.
Informacja o załatwieniu sprawy przekazywana jest drogą listową i elektroniczną.
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji Wojewody Śląskiego do Ministra Zdrowia, za pośrednictwem organu I instancji w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.
telefon 32 606 31 39