Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Oświadczenia majątkowe

Informacje dotyczące składania oświadczeń o stanie majątkowym

  • Oświadczenia majątkowe samorządu terytorialnego

    Oświadczenia majątkowe roczne

    Zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi*, osoby w nich wymienione mają obowiązek składania każdego roku do 30 kwietnia oświadczenia o stanie majątkowym – według stanu na 31 grudnia roku poprzedniego.

     

    Do złożenia oświadczenia majątkowego Wojewodzie Śląskiemu zobowiązani są:

    • marszałek województwa,
    • starostowie,
    • wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast,
    • przewodniczący Sejmiku Województwa,
    • przewodniczący rad powiatów, gmin i miast,
    • członek zarządu związku metropolitalnego,
    • skarbnik związku metropolitalnego,
    • sekretarz związku metropolitalnego.

     

    Oświadczenie majątkowe należy złożyć w dwóch egzemplarzach wraz z kopią zeznania (PIT) o wysokości osiągniętego dochodu w danym roku podatkowym.

     

    *Podstawa prawna:

    • ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie wojewódzkim (Dz.U.2024.566 t.j.),
    • ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.2024.107 t.j),
    • ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2024.609 t.j.),
    • ustawa z dnia 9 marca 2017 r. o związku metropolitalnym w województwie śląskim (Dz.U. 2022.2578 t.j.)

  • Oświadczenia majątkowe samorządu terytorialnego

    Oświadczenia na rozpoczęcie i zakończenie pełnienia funkcji

    Rozpoczęcie pełnienia funkcji

    Oświadczenia należy złożyć w ciągu 30 dni od dnia złożenia ślubowania, powołania lub zatrudnienia. W przypadku podjęcia działalności gospodarczej albo zawarcia umowy w trakcie pełnienia funkcji lub w czasie zatrudnienia – w terminie 30 dni od dnia zaistnienia przyczyny złożenia oświadczenia.

     

    Zakończenie pełnienia funkcji

    Jeśli zakończenie pełnienia funkcji pokrywa się z końcem kadencji, oświadczenie majątkowe należy złożyć 2 miesiące przed jej upływem.

    Wyjątkiem jest marszałek i starostowie, którzy składają oświadczenie w dniu odwołania ze stanowiska.

    Jeśli zakończenie pełnienia funkcji następuje w trakcie kadencji, oświadczenie majątkowe składa się niezwłocznie.

     

    Zarówno w pierwszym, jak i w ostatnim oświadczeniu majątkowym należy wykazać stan majątku, jakim się dysponuje na dzień składania tych oświadczeń majątkowych.

    Oświadczenie należy złożyć w dwóch, własnoręcznie podpisanych, egzemplarzach, bez kopii zeznania podatkowego (PIT).

  • Kontakt

    Oświadczenia majątkowe należy składać na adres:

    (z dopiskiem ,,oświadczenie majątkowe")

    Śląski Urząd Wojewódzki

    Wydział Kontroli

    ul. Jagiellońska 25

    40-032 Katowice

     

    Kontakt osobisty lub telefoniczny:

    Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

    Wydział Kontroli

    ul. Jagiellońska 25

    pok. 123

    Tel. (32) 20 77 234

Kategoria: Oświadczenia majątkowe - Druki oświadczeń majątkowych dla samorządu terytorialnego i administracji zespolonej

Wydział Kontroli