Odwołanie od decyzji wydanej przez starostę/prezydenta miasta w zakresie realizacji inwestycji drogowej
Strona niezadowolona z decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydanej przez starostę, prezydenta miasta na prawach powiatu może wnieść w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu I instancji (starosty, prezydenta miasta na prawach powiatu).
Akta sprawy wraz z odwołaniem i pismem przewodnim starosta/prezydenta miasta na prawach powiatu przekazuje do Wojewody w terminie siedmiu dni od dnia, w którym otrzymał odwołanie na adres:
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Wydział Infrastruktury
ul. Jagiellońska 25, 40-032 Katowice
albo adres ePUAP: /SUW2/urzad
Brak ściśle określonego wzoru odwołania. Odwołanie powinno zawierać następujące elementy:
Brak opłaty skarbowej z tytułu wniesienia odwołania i wydania decyzji w trybie odwoławczym.
W przypadku działania strony przez pełnomocnika, do odwołania należy dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczoną kopię pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia należnej opłaty skarbowej (17 zł) na wskazany niżej rachunek Urzędu Miasta Katowice, w kasie organu podatkowego. W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało złożone na etapie postępowania prowadzonego przez organ I instancji uiszenie kolejnej opłaty za pełnomocnictwo nie jest wymagane, o ile pierwotne pełnomocnictwo nie wygasło.
Nr konta bankowego: - 52 1020 2313 2672 0211 1111 1111 (Urząd Miasta Katowice)
Odwołanie rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt sprawy od organu I instancji.
Do terminu na wydanie decyzji nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285, 1860 i 2699), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
O niezałatwieniu sprawy w terminie Wojewoda Śląski zawiadamia strony, wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Decyzję Wojewody Śląskiego doręcza się stronom postępowania odwoławczego. Pozostałe strony zawiadamia się w drodze obwieszczeń, odpowiednio w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim a także w urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg drogi, w urzędowych publikatorach teleinformatycznych – Biuletynie Informacji Publicznej tych urzędów, a także w prasie lokalnej. Zawiadomienie o wydaniu decyzji wysyła się dotychczasowemu właścicielowi i użytkownikowi wieczystemu na adres wskazany w katastrze nieruchomości.
Od wydanej przez Wojewodę Śląskiego decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia skargi lub sprzeciwu za pośrednictwem Wojewody Śląskiego do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, odpowiednio w terminie 30 dni lub 14 dni od dnia doręczenia skarżącemu decyzji.
Wniesienie skargi lub sprzeciwu do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego nie wstrzymuje wykonania decyzji Wojewody Śląskiego.
Dodatkowe informacje
Jeżeli odwołanie wniosły wszystkie strony, starosta/prezydenta miasta na prawach powiatu, może uznać, że wniesione odwołanie zasługuje w całości na uwzględnienie, wówczas nie przekazuje odwołania i akt sprawy do Wojewody Śląskiego tylko może wydać nową decyzję, w której uchyli lub zmieni zaskarżoną decyzję.
Sytuacja taka może nastąpić również w przypadku gdy odwołanie wniosła jedna ze stron, a pozostałe strony wyraziły zgodę na uchylenie lub zmianę decyzji zgodnie z żądaniem odwołania. Od nowej decyzji służy stronom odwołanie.
Prawo – podstawowe akty prawne