Rząd ma na celu pomóc samorządom, spółdzielniom mieszkaniowym, deweloperom w realizacji ustawy o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność.
Korzyści:
Co trzeba zrobić?
Nie trzeba składać żadnych wniosków – użytkownik otrzymuje zaświadczenie potwierdzające przekształcenie. Wyśle je wójt/burmistrz/prezydent miasta albo starosta lub dyrektor oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, albo dyrektor oddziału regionalnego Agencji Mienia Wojskowego. Urząd ma na to do 12 miesięcy od przekształcenia.
Na wniosek zaświadczenie można otrzymać w ciągu 4 miesięcy albo w ciągu 30 dni (jeśli wniosek uzasadniony np. sprzedażą mieszkania albo potrzebą ustanowienia odrębnej własności lokalu). Takie samo zaświadczenie otrzyma z urzędu sąd rejonowy (wydział Ksiąg Wieczystych) i dokona wpisu własności. Wpis dotyczący własności do księgi wieczystej jest wolny od opłat.
Wyjaśniamy przekształcenie
Z odpowiedziami na pytania dotyczące przekształcenia można się zapoznać na stronie: miir.gov.pl
Wzory dokumentów:
zamieszczamy poniżej.
Nazwa pliku | Wielkość | Data dodania |
---|---|---|
1. Ważne terminy dotyczące przekształcenia użytkowania wieczystego | 35.5 KB | 2019-01-10 08:43:43 |
Wzór zaświadczenia o przekształceniu | 21.38 KB | 2019-01-10 08:44:20 |
Oświadczenie przedsiębiorcy, że nieruchomość jest wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej | 19.86 KB | 2019-01-10 08:46:06 |
Wniosek o wydanie zaświadczenia (4 miesiące) | 17.5 KB | 2019-01-10 08:46:49 |
Wniosek o wydanie zaświadczenia uzasadniony szczególną potrzebą (1 miesiąc) | 18.95 KB | 2019-01-10 08:47:08 |
Zgłoszenie zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z wnioskiem o udzielenie bonifikaty | 17.86 KB | 2019-01-10 08:47:30 |