dla niesłyszących Biuro Obsługi Klienta Facebook

Tłumacz dla osób niesłyszących

Usługi tłumacza języka migowego na rzecz naszych Klientów świadczą pracownicy Polskiego Związku Głuchych – Oddziału Śląskiego.

>

We wtorki w godzinach od 12:00 do 16:00 oraz w piątki od 10:00 do 14:00 (stanowisko nr 4, pok. 119), tłumacz języka migowego służy pomocą w załatwieniu spraw osobom niesłyszącym i słabosłyszącym.

 

W sytuacjach nagłych istnieje możliwość umówienia wizyty tłumacza języka migowego w innym dniu.

Jeżeli chcą Państwo skontaktować się z nami proszę wybrać najbardziej wygodny dla siebie sposób:

Wysyłając SMS pod powyższy numer można uzyskać podstawowe informacje na temat pracy Urzędu lub umówić spotkanie z udziałem tłumacza języka migowego. Numer telefonu jest obsługiwany w godzinach pracy Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, czyli od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.

  • poprzez czat (okienko czatu znajduje się w prawym dolnym rogu strony)
  • za pomocą formularza kontaktowego zamieszczonego poniżej

 

 FORMULARZ KONTAKTOWY:

 

(formularz należy przesłać co najmniej na 3 dni robocze przed spotkaniem)

Zgoda na przetwarzanie danych *:

Pokaż, że nie jesteś robotem:

* pola wymagane


Tłumacz w Bielsku – Białej i Częstochowie

Klienci Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego chcący załatwić swoje sprawy w budynku w Bielsku – Białej lub Częstochowie mają możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego on-line:

  • we wtorki, w godzinach 12:00 - 15:30
  • w piątki, w godzinach 10:00 - 14:00

W trakcie trwania dyżuru tłumacza języka migowego w budynku Urzędu w Katowicach istnieje możliwość nawiązania kontaktu z tłumaczem za pomocą komunikatora internetowego. W tym celu należy, po przybyciu do Urzędu w Bielsku – Białej lub Częstochowie, zgłosić chęć rozmowy z tłumaczem pracownikowi Urzędu.

Istnieje również możliwość wcześniejszego zapowiedzenia potrzeby skorzystania z usługi tłumacza on-line za pomocą wyżej wymienionych sposobów.


INFORMACJA DLA OSÓB UPRAWNIONYCH

Informujemy, że od 1 kwietnia 2012 r. obowiązują przepisy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243 z późn. zm.). Dotyczą one m. in. języka migowego oraz technik wspierania osób głuchych i głuchoniewidomych. Ustawa reguluje sposób komunikowania się osób głuchych i głuchoniewidomych z administracją publiczną.

Zgodnie z zapisami powyższej ustawy osoba uprawniona (głucha lub głuchoniewidoma) ma prawo do pośrednictwa tłumacza w kontakcie z urzędem.

Świadczenie to jest bezpłatne i przeznaczone dla osób uprawnionych będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm.).

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim z pomocą tłumacza języka migowego – w oparciu o zapisy ww. ustawy - zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty. Można tego dokonać za pomocą wymienionych powyżej sposobów.

Zgłoszenie powinno zawierać:

  • imię i nazwisko osoby zainteresowanej,
  • propozycję terminu,
  • krótkie określenie sprawy,
  • kontakt zwrotny, na który zostanie nadesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.

 

Osoby uprawnione mają ponadto prawo do skorzystania w kontaktach ze Śląskim Urzędem Wojewódzkim w Katowicach z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwianiu spraw w organach administracji publicznej.

Urząd udostępnia również dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.

drukuj Powiadom znajomego
Redagował: Tomasz Zuziak 2016-09-09 15:03
początek strony wstecz

Godziny pracy

Urzędu w Katowicach

od poniedziałku do piątku
7:30 - 15:30
dodatkowo: wtorek
15:30 - 18:00
informacja u konsultantów BOK
tel: 32 20 77 562

Biura Obsługi Klienta i Kasy

poniedziałek, środa, czwartek, piątek
7:30 - 15:30
wtorek
7:30 - 18:00

UWAGA: 16 czerwca br. Urząd będzie nieczynny - w zamian zapraszamy w sobotę, 24 czerwca br., w godz. 7:30 - 15:30

Sprawdź szczegóły:

Biuro Obsługi Klienta

Biuro Obsługi Klienta

Zachęcamy do skorzystania z możliwości rezerwacji kolejki w Biurze Obsługi Klienta:

Rezerwacja Kolejki

Biuro Obsługi Klienta - kontakt

telefon
32 20 77 777
fax
32 20 77 792
e-mail
bok@katowice.uw.gov.pl
osobiście
osobiście – stanowiska nr 1 i 2

inicjatywa obywatel

Rządowy system informacji telefonicznej dla obywatela

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
telefon222 500 115
Śląski Urząd Wojewódzki
telefon222 500 111

Inicjatywa Obywatel

Śląski Urząd Wojewódzki
w Katowicach

ul. Jagiellońska 25
40-032 Katowice

Strony internetowe: IntraCOM.pl