System kolejkowy

 

Zdjęcie przedstawia automat do wydawania biletów

 

Szanowni Klienci, w Biurze Obsługi Klienta funkcjonuje System Kolejkowy.

 

Aby polepszyć komfort Państwa obsługi System Kolejkowy w sposób dynamiczny (na bieżąco) oblicza przybliżony czas oczekiwania na obsłużenie i na podstawie tych danych wylicza moment zakończenia wydawania biletów.

 

Wydawanie biletów w systemie kolejkowym odbywa się do godziny 15:00 (we wtorki do 17:30), lecz ze względu na dużą liczbę klientów, system może nie wydawać biletów już przed godziną 15:00 (we wtorki 17:30).

 

W związku z tym prosimy aby nie zostawiać załatwiania swoich spraw na sam koniec pracy Urzędu, gdyż może zaistnieć sytuacja, że z powodu zbyt wielu oczekujących osób nie otrzymają Państwo biletu. Osoby, które nie zdążą zarejestrować się w systemie kolejkowym - nie zostaną w danym dniu obsłużone.

 

Systemem są objęte następujące grupy usług:

  • składanie wniosków paszportowych
  • odbiór paszportu
  • sprawy obywatelstwa polskiego
  • pobyt cudzoziemców spoza UE - odbiór decyzji, kart pobytu, uzupełnianie brakujących dokumentów
  • zezwolenia na pracę dla cudzoziemców
  • zaproszenia dla cudzoziemców / pobyt obywateli UE
  • potwierdzanie profilu zaufanego ePUAP
  • sprawy "Mienia zaburzańskiego"

 

Uwaga na fałszywe komunikaty!

W związku z pojawiającymi się w internecie informacjami o pobieraniu opłat za dokonywanie internetowej rezerwacji kolejki informujemy, że Urząd nie pobiera tego rodzaju opłat.

 

Cudzoziemców składających wnioski pobytowe, którzy do tej pory musieli rezerwować termin wizyty w systemie internetowym, będą umawiać na wizytę pracownicy Oddziału ds. Cudzoziemców. W tym celu prosimy o złożenie kompletnego wniosku pobytowego do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego za pośrednictwem kancelarii lub poczty. Szczegółowe informacje znajdą Państwo tutaj.