Pakiet obywatelski

 

Przygotowaliśmy dla Państwa specjalny pakiet – „Pakiet obywatelski”. Jest to szereg działań i inicjatyw opracowanych przez pracowników Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, które mamy nadzieję, że przyczynią się do jeszcze lepszej i bardziej kompleksowej obsługi klientów urzędu.

 

Prezentując pakiet obywatelski, wojewoda śląski Jarosław Wieczorek podkreślał:

 

Mieszkańcy mają czuć się tu jak w domu i wiedzieć, że wszystkie sprawy będą rozpatrzone z zaangażowaniem i atencją. Chcielibyśmy aby każdy obywatel, który wejdzie do urzędu, wyszedł z niego z poczuciem, że otrzymał pomoc i nabył możliwie pełną wiedzę na temat sprawy, która go dotyczy i którą przyszedł do urzędu załatwić.

 

Wiele z przygotowanych usprawnień funkcjonuje już z powodzeniem. Ciągle jednak dążymy do wypracowania jeszcze lepszych efektów i poszukujemy rozwiązń, które przyniosą Państwu zadowolenie z wizyty w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim.

 

Szczególnie polecamy Państwa uwadze punkt udzielania bezpłatnych porad. W Śląskim Urzędzie Wojewódzkim można uzyskać ustną poradę prawną a także poradę dotyczącą spraw z zakresu działania Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

 

Planując dojazd do Urzędu możecie Państwo wziąć pod uwagę dojazd rowerem. Tuż obok wejścia do Urzędu od strony ul. Jagiellońskiej zainstalowaliśmy dla Państwa stojak na rowery.

 

W Urzędzie od dawna działa punkt fotograficzny. Nowością jest możliwość otrzymania zdjęcia paszportowego w wersji elektronicznej, które wyślemy na podany przez Państwa adres e-mail.

 

Osoby korzystające z Biura Obsługi Klienta mogą wygodnie oczekiwać na załatwienie swojej sprawy w poczekalnia. Poczekalnia zlokalizowana jest pośrodku pomieszczeń Biura Obsługi Klienta i tak jak cały BOK jest klimatyzowana. Nowością jest bezpłatna sieć WiFi udostępniona dla klientów Urzędu, z której możecie Państwo korzystać zarówno w poczekalni jak również w pozostałych pomieszczeniach BOK.

 

Poszerzyliśmy możliwość wniesienia opłaty w kasie urzędu o karty płatnicze dzięki czemu wygodniejsze stało się wnoszenie opłat np. za paszport czy kartę pobytu cudzoziemca. Honorowane są m.in. karty Visa, Mastercard, Maestro oraz Diners Club i American Express. Opłatę skarbową – tak jak dotychczas – można wnosić jedynie w gotówce.

 

Osoby niepełnosprawne oraz kobiety w ciąży mogą skorzystać z priorytetowej obsługi w Biurze Obsługi Klienta. Aby skorzystać z obsługi z pierwszeństwem wystarczy, aby osoba uprzywilejowana zgłosiła taką potrzebę konsultantowi. Dla osób odwiedzających Urząd w towarzystwie małych dzieci także przygotowaliśmy kilka udogodnień. W budynku przy ul. Jagiellońskiej 25 w Katowicach, udostępniliśmy w poczekalni telewizor, na którym wyświetlane są bajki. W poczekalni zlokalizowany jest także kącik dla dzieci, a obok funkcjonuje pokój dla rodzica z dzieckiem. Ponadto uruchomiliśmy także kąciki dla dzieci w Katowicach w budynku przy ul. Powstańców 41a, jak również w Bielsku-Białej i w Częstochowie. Istnieje tam także możliwość nakarmienia oraz przewinięcia dziecka.